- ب ب +

کتاب «نبرد در شیاکوه» منتشر شد

کتاب نبرد در شیاکوه با محوریت عملیات محمدرسوالله؛ عملیات خاتم النبیین(ص)، توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شد.
کتاب «نبرد در شیاکوه» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، «نبرد در شیاکوه» عنوان جلد اول هفدهمین کتاب از مجموعه بزرگ روزشمار جنگ ایران و عراق است که در آن نویسنده با بهره گیری از منابع غنی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به درج مهم‌ترین وقایع نظامی و سیاسی دوران دفاع مقدس در دیماه سال ۶۰ پرداخته است.

کتاب حاضر حوادث و رویدادهای ۳۰ روز از دوران جنگ ایران و عراق را در بر می‌گیرد و در مجموع شامل ۳۸۹ گزارش درباره جنگ و موضوعات مربوط به آن در دوره زمانی ۱ تا ۳۰ دی ماه سال ۶۰ است.

«نبرد در شیاکوه»، با محوریت عملیات محمد رسول الله (ص)؛ عملیات خاتم النبیین (ص)، تنش در روابط ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس به کوشش مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شد.

این اثر اولین جلد از کتاب هفدهم روزشمار جنگ ایران و عراق بوده که به همت نعمت الله سلیمانی خواه نگاشته شده است. این روزنگاری ها همراه با فهرست نقشه‌ها و راهنمای عکس‌ها بوده که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، مستند گونه آن را انتشار کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده (روزشمارجنگ؛ سه شنبه هشت دی سال ۱۳۶۰) است:

تبادل آتش در تمامی جبهه‌های غرب کشور به طور پراکنده میان قوای خودی و ارتش عراق همچنان ادامه دارد. علاوه بر این در منطقه دشت ذهاب همکاری میان عناصر مسلح غیرقانونی با ارتش عراق بسیار مشهود است.

یک گزارش در این زمینه حاکی است: «از ساعت ۷ صبح امروز، عده‌ای از افراد ضدانقلاب همراه چند دستگاه تانک عراقی به منطقه ازگله و کیسله سفید و بمو که در دو هفته گذشته به تصرف فداییان امام در ریجاب درآمده بود، حمله نموده و در این حمله افراد گروه سلمان که از گروه‌های ویژه حاج طهماسبی می‌باشند، بدون درگیری عقب نشینی نموده و به گروه‌های چندنفری در ارتفاعات مشرف به جوانرود و باباجانی تقسیم و سرگردان می‌شوند.

کتاب نبرد در شیاکوه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت 110 هزار تومان منتشر شده است.