- ب ب +

موشن تایپ خطبه عربی رهبر انقلاب به مناسبت روز قدس منتشر شد

موشن تایپ خطبه عربی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به‌مناسبت روز قدس توسط فرهنگ‌سرای ارسباران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هم‌زمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، موشن تایپ خطبه عربی رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۳ توسط فرهنگ‌سرای ارسباران تولید و منتشر شد. در این خطبه به هدف اعلام روز قدس برای زنده نگه داشتن موضوع فلسطین و اهمیت زنده نگه داشتن این روز در فکرها و جان‌ها اشاره شده است.

روز جهانی قدس، توسط حضرت امام خمینی به عنوان یک روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری شد؛ امام خمینی، ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ قمری (۱۶ مرداد ۱۳۵۸ خورشیدی) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیدند و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواستند برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن، به هم بپیوندند. این پیام در واکنش به حمله نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و هم‌چنین بمباران جنوب لبنان صادر شد.

پیش از برگزاری روز قدس، ۲۵ تن از نویسندگان و روشنفکران، از جمله داریوش آشوری، داریوش شایگان، سیمین دانشور، داریوش مهرجویی و احمد شاملو، در بیانیه‌ای اعلام کردند در کنار همه مبارزان راه آزادی و دموکراسی در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد.

روز جهانی قدس، در سخنان رهبران جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای، مراجع تقلید شیعه و همچنین چهره‌هایی مانند علامه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، جایگاه ویژه‌ای داشته است. امام خمینی، روز قدس را نه تنها روز فلسطین، بلکه روز اسلام و روز حکومت اسلامی دانسته و آن را مقدمه‌ای برای بسیج عمومی اسلامی و تشکیل حزب مستضعفان در تمام دنیا معرفی کرده‌اند. بنابر گزارش منابع خبری، مراسم روز قدس در بیش از ۸۰ کشور اسلامی و غیراسلامی از جمله مالزی، هند، سنگاپور، اندونزی، ترکیه، آمریکا، کانادا، نروژ، آذربایجان، سودان، انگلیس، بحرین، بوسنی و هرزگوین، تونس، پاکستان، استرالیا، آلمان، رومانی، کویت، اسپانیا، آفریقای جنوبی، سوئد، ونزوئلا، آلبانی، یمن و یونان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این موشن تایپ را در اینستاگرام فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی farhangsara_arasbaran و یا آپارات https://aparat.com/v/GuWTP ببینند.