- ب ب +

پیام‌های تسلیت شخصیت‌های فرهنگی در پی درگذشت نادر طالب‌زاده

در پی درگذشت نادر طالب زاده هنرمند متعهد، انقلابی و سردار سرافراز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شخصیت‌های فرهنگی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

 

پیام‌های تسلیت شخصیت‌های فرهنگی در پی درگذشت نادر طالب‌زاده

به گزارش خبرگزاری فارس، شخصیت‌های فرهنگی کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت نادر طالب‌زاده هنرمند متعهد، انقلابی و سردار سرافراز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند. متن این پیام‌ها به شرح زیر است:

قاضی‌زاده هاشمی: طالب‌زاده جهادگر عرصه فرهنگی آثار ماندگاری در جبهه مقاومت برجای گذاشت

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیامی نوشت: درگذشت مستندساز و سردار جبهه فرهنگی «مرحوم حاج نادر طالب‌زاده» هنرمند انقلابی که از سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند موجب تألم و تأثر فراوان گردید.

این جهادگر عرصه فرهنگی آثار ماندگاری در جبهه جنگ نرم و فعالیت‌های درخشانی در تولید اثر و تربیت نیرو در عرصه‌های انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و عرصه بین‌الملل داشتند که همواره یاد و نام ایشان را در تاریخ فرهنگ و هنر ایران اسلامی زنده نگه خواهد داشت.

اینجانب درگذشت این هنرمند فرهیخته و فعال انقلابی را خدمت خانواده محترم آن مرحوم، اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و صبر جمیل و شکیبایی برای بازماندگان و علو درجات و رحمت واسعه الهی و همجواری با شهدای ‌گرانقدر و همرزمانشان را برای ایشان از درگاه ایزد منان مسألت دارم.

سردار کارگر: نادر طالب‌زاده عمر با برکتش را صرف جهاد تبیین کرد

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز نوشت: درگذشت مجاهد نستوه، هنرمند انقلابی، متعهد و فعال رسانه‌ای کم نظیر کشورمان، برادر نادر طالب‌زاده که در عرصه‌‌های مختلف فرهنگ، هنر، رسانه و به ویژه خلق آثار مستند در حوزه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت پیشتاز بود موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

سرانجام این مجاهد فی سبیل الله که عمر با برکت خود را در فریضه جهاد تبیین و برداشتن پرده تزویر از چهره مستکبران و مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان و حمایت از مقاومت اسلامی با ابزار هنر و رسانه گذاشته بود در ماه مبارک رمضان و همزمان با روز قدس، برجسته ترین نماد و مناسبت جهان اسلام، به دیدار حق شتافت و  به یاران شهیدش پیوست. 

درگذشت این فعال فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده محترم و جامعه هنری و رسانه ای جهان اسلام تسلیت عرض نموده و همچنین علو درجات و همنشینی با حضرت سیدالشهدا (ع) برای آن مرحوم و صبر و سلامتی بازماندگان را از خداوند سبحان مسألت می‌نمایم.

رمضانی: خدمات نادر طالب‌زاده منشوری راهگشا در صیانت از حریم انقلاب اسلامی است

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در پیامی نوشت: فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ

به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است شادمانند و برای کسانی که از پی ایشانند و هنوز به آنان نپیوسته‌اند شادی می‌کنند که نه بیمی بر ایشان است و نه اندوهگین می‌شوند. آیه ۱۷۰ سوره آل عمران 

فقدان استاد ارجمند، مبارز نستوه، هنرمند متعهد و تراز انقلاب اسلامی، مجاهد جهاد تبیین، جناب آقای نادر طالب‌‌زاده باعث تألم و تأثر شدید جامعه فرهنگ، هنر و رسانه و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شد.

مشیت و اراده خداوند متعال بر این قرار گرفت که در ایام نورانی ماه مبارک رمضان و در روز قدس شریف به سرور شهیدان عالم و همرزمان شهیدش بپیوندد.

این جهادگر عرصه جنگ نرم، که نام و آوازه اش در سپهر هنر و فرهنگ متعالی انقلاب اسلامی و مبارزه حق علیه باطل، همواره باقی است، مصداق واقعی این قول یار شهیدش آوینی بود: «هنرمند رویی به عالم غیب دارد و رویی به عالم شهادت. با آن روی خورشیدی منیر است و با این روی قمری مستنیر در شب ظلمانی کرۀ ارض...»

خدمات ماندگار آن هنرمند گرانقدر، بصیر و با فضیلت که بیان و عملش تجلی اندیشه و تفکر انقلابی، تدبیر، آگاهی و شجاعت بود و زحماتِ بی‌دریغش در معرفی و ترویج ارزش‌های انقلاب و تربیت نسل جدید هنرمندان جوان انقلابی، منشوری راهگشا در دفاع از حق، صیانت از حریم مقدس انقلاب اسلامی و پرورش نیروهای فکری نظام محسوب می‌‌شود و بر حسنات کارنامه درخشان ایشان خواهد افزود. ان‌شاءالله

اینجانب فقدان آن فقید سعید را به خانواده مکرم ایشان، همکاران و جامعه فرهنگی- هنری کشور، مخصوصاً جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و برای آن عزیز سفرکرده رحمت واسعه الهی و برای بازماندگانش صبر و شکیبایی از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌کنم.

ان شاءاللّه روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و هم‌جوار گردد.

رحمت و مغفرت و رضوان الهی بر این برادر فقید باد.

انتهای پیام/