- ب ب +

پای درس آقا| علاج معضلات غرب در اسلام است

حضرت آقا می‌فرمایند: هرکس در دنیا، هر طور می‌خواهد، زندگی می‌کند. ما فقط آنچه را که بشر به آن نیازمند است عرضه می‌کنیم. در کوله پشتی ما دوای درمان دردهای امروز بشریت است.

 

پای درس آقا| علاج معضلات غرب در اسلام است

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، دوران مدرنیته قرار بود بشر را به اوج قله‌های پیشرفت برساند، اما هرچه که بشر خود را درگیر امور مادی کرد و از حقیقت وجودی‌اش فاصله گرفت اخلاق و روحش دچار خدشه‌ شد و از مقام آدمیت هر روز فاصله بیشتری می‌گرفت.  

آنچه در ادامه می‌خوانید سخنان آیت‌الله آقا سیدعلی خامنه‌ای در باب این بن بست روحی غرب و اهمیت رجوع به اسلام برای درمان این معضل است. 

وسایل ارتباط جمعی استکبار تلاش می‌کنند که جمهوری اسلامی را متعرّض، متجاوز و در صدد قلع و قمع همه نظام‌های دنیا معرفی کنند. اما این‌گونه نیست. هرکس در دنیا، هر طور می‌خواهد، زندگی می‌کند. ما فقط آنچه را که بشر به آن نیازمند است عرضه می‌کنیم. امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرمود : «طبیب دوّار بطبّه قد احکم مراحمه واحما مواسمه.» در کوله پشتی ما دوای درمان دردهای امروز بشریت است. هر که نمی‌خواهد از این کوله‌پشتی نگیرد و نبرد.

ما که با کسی دعوا نداریم. اگر بشر از بحران هویّت رنج می‌برد، از بحران معنویّت رنج می‌برد، از بی‌احترامی نسبت به سنتّ‌های بشری رنج می‌برد؛ پدر به پسر رحم نمی‌کند، پسر به پدر احترام نمی‌کند، پاس سنّت‌های گذشته را نمی‌دارند، ارزشی برای ارزش‌های غیر شخصی قائل نیستند، این یک بحران است. امروز ملت‌های غرب به این بحران دچارند؛ و علاجش در اسلام است.

اگر امروز ثروت ثروتمندان در دنیا روزبه‌روز افزایش می‌یابد و اشخاص و کمپانی‌ها و شرکت‌هایی، ثروت‌های افسانه‌ای میلیاردی تحصیل می‌کنند، و در مقابل، انسان‌هایی در کنار همان ثروت‌ها، شب در کارتون، روی آسفالت خیابان می‌خوابند؛ اینها از مشکلات غرب است. اگر باوجود هزاران توصیه راجع به ازدواج و تبلیغات خانواده و نظایر آن، روزبه‌روز بنیان خانواده درکشورهای غربی سُست‌تر می‌شود؛ اگر دخترها و پسرها ناراحتند؛ اگر همانهایی که خودشان شریک این جرمند ناراحتند؛ اگر بنیان خانواده متزلزل است و بچه‌ها ناراحتند؛ اگر بحران روانی همه را فرا گرفته است، اینها به خاطر چیست؟ این همه خودکشی برای چیست؟ درطول همین چند ماه گذشته، یا شاید حدود یک سال گذشته، چند صد نفر در کشور ایالات متحده - که به خیال خودشان در اوج قلّه علم و ثروتند؛ و خیال میکنند ارزش اینهاست - به وسیله اشخاص دیگر کشته شده‌اند.

حالا با هلیکوپتر در بیابان‌ها بگردند برای تظاهر به محبّت و رأفت و رحمت نسبت به گربه یا سگ گمشده‌ای! مگر کورند!؟ مگر نمی‌بینند که در شهرها وایالات امریکا چه خبر است!؟ یک نفر وارد کوپه یک قطار می‌شود و با مسلسل، چند نفر را می‌کشد. از این کوپه می‌آید و باز در کوپه بعدی، چند نفر دیگر را می‌کشد. و همین‌طور... اگر بشریت از این دردهای لاعلاج رنج می‌برد، ما می‌گوییم: علاجش این‌جاست؛ علاجش اسلام است. این است تجدید بعثت در دنیای امروز. وامروز شما پیشقراولید. ملت ایران پیشقراول است. باید عمل کند و با اعتماد و اتّکا به نفس هم باید این عمل را بکند؛ چون دنیا محتاج ماست. (۱۳۷۲/۱۰/۲۰)

انتهای پیام/