- ب ب +

حماسه حضور میلیونی زائرین اربعین در سامرا، کلید خورد

نشست هم‌اندیشی کمیته‌ها و مواکب اربعین به همت قرارگاه اربعین سامرا و بلد به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و در آن اعلام شد باتوجه به بهبود شرایط و رفع محدودیت‌ها، پیش‌بینی حضور میلیونی زائران اربعین در سامرا را داریم.

 

به گزارش خبرنگار حوزه حج و زیارت خبرگزاری فارس، نشست هم‌اندیشی کمیته‌ها و مواکب اربعین به همت قرارگاه اربعین سامرا و بلد به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. در این نشست که با حضور کمیته‌های این قرارگاه اعم از حمل و نقل، امور زائرین، رسانه، بهداشت و درمان، مخابرات، امنیت، اسکان، تغذیه و فرهنگی برگزار شد، امین شریعتی فرمانده قرارگاه اربعین سامراء و بلد، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدتقی باقری دبیر ستاد اربعین کشور، شوشتری از ستاد عتبات عالیات، محمدحسین کشکولی مدیر جدید شبکه قرآن و حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌منظور ارائه توصیه‌ها و نکاتی برای دست‌اندرکاران برپایی مواکب اربعین در شهر سامراء و بلد حضور داشتند.

این نشست به منظور هماهنگی هرچه بیشتر موکب داران با دست اندرکاران قرارگاه اربعین سامراء و بلد و همچنین ارائه راهکارها، پیشنهاد و تعاملات لازم جهت استقبال و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی برگزار شد.

پیش‌بینی حضور میلیونی زائران اربعین در سامرا

در ابتدای این نشست، امین شریعتی فرمانده قرارگاه اربعین سامراء و بلد با پیش‌بینی حضور میلیونی زائرین اربعین در شهر سامرا و بلد، به بیان هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولین کشور عراق و ارائه کلیات برنامه های کمیته‌های قرارگاه اربعین سامراء و بلد پرداخت و پس از آن خادمین و مسئولین برپایی موکب‌ها به ارائه نظرات، پیشنهادات و طرح چالش‌ها و معضلات سال‌های گذشته جهت تسهیل و رفع آنان برای اربعین ۱۴۰۱ پرداختند. پس از آن، مسئولین کمیته‌ها، برنامه‌های خود برای استقبال هرچه بهتر از زائران اربعین در شهر سامرا و بلد را ارائه کردند.

اوقاف در ایام اربعین برنامه‌های فرهنگی و خدماتی در سامرا خواهد داشت

حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت‌های قرارگاه اربعین سامراء و بلد، به بیان اقدامات فرهنگی و زیرساختی که ذیل معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در ایام اربعین در شهر سامرا و بلد رخ خواهد داد، پرداخت و تمامی دست‌اندرکاران و موکب داران شهر سامرا و بلد را به آمادگی کامل جهت پذیرایی از زائران میلیونی اربعین ۱۴۰۱ فراخواند.

موکب‌های اربعینی سامرا از ابتدای صفر برپا می‌شود

همچنین محمدعلی باقری دبیر ستاد اربعین کشور در این نشست، آخرین تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین کشور را توضیح داد. در این نشست مقرر شد، با توجه به برچیده شدن محدودیت‌های سال‌های قبل در ایام اربعین و پیش‌بینی حضور میلیونی زائران ایرانی در کشور عراق، موکب داران و مسئولین قرارگاه اربعین در شهر سامرا و بلد، از روزهای ابتدایی ماه صفر، خود را آماده استقبال و پذیرایی از زائران حرم امامین عسگریین کنند.

انتهای پیام/