- ب ب +

پیوست فرهنگی پیاده روی اربعین ارائه شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه فقط خدمات پذیرایی در مواکب کافی نیست و پیوست فرهنگی نیز باید به زائران ارائه شود، گفت: از این رو باید در موکب‌ها مُبلغ و مسئول فرهنگی با تعیین وظیفه انتخاب شود.

به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سیدابوالفتاح نواب روز چهارشنبه در همایش مسئولان مواکب اربعین حسینی که در آستان شیخ صدوق شهرری برگزار شد، با بیان اینکه اولین نکته در موکب‌داری اخلاص است، اظهار کرد: موکب‌داری کار ارزشمندی است ولی اگر مسؤولان مواکب از اخلاص فاصله بگیرند چیزی عایدشان نمی‌شود چنانکه اولین توصیه خداوند به پیامبر نیز اخلاص است.

وی افزود: باید بدانیم که صاحب موکب امام حسین(ع) است و همه ما در مواکب خدمه هستیم و باید خط و منش ما حسینی باشد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه موکب‌داران باید به موضوع آسیب شناسی و ارائه برنامه‌های جایگزین توجه کنند، افزود: پیاده‌روی اربعین در اصل کار فرهنگی و هدف اصلی آن ساخته شدن انسان‌ها است و باید با الگوگیری از امام حسین(ع) بتوانیم در مسیر ساختن جامعه نیز حرکت کنیم. 

حجت‌الاسلام نواب با تاکید بر ارائه خدمات فرهنگی، بیان کرد: فقط خدمات پذیرایی در مواکب کافی نیست و پیوست فرهنگی نیز باید ارائه شود از این رو باید در موکب‌ها مُبلغ و مسؤول فرهنگی با تعیین وظیفه انتخاب شود و نیازهای فرهنگی از جمله ملزومات اقامه نمازجماعات و قرآن‌های صفحه‌ای فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به مهمترین اهداف پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: موکب‌داران باید سیره امام حسین(ع) را به زائران تبیین و یادآوری کنند که باید توسط مبلغان انجام شود و نام شهدا نیز باید برجسته شود که برای این منظور می‌توان از اسم شهدا برای نامگذاری مواکب استفاده کرد. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با دعوت مردم به صبوری، اظهار کرد: مشکلات امسال بیشتر از سال‌های قبل است و باید برنامه ریزی برای گرمای هوا و ریزگردها داشته باشیم.