- ب ب +

راهپیمایی اربعین محلی برای انجام برائت از دشمنان است

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اهداف راهپیمایی اربعین حسینی گفت: باید از رهگذر راهپیمایی اربعین برائت خود را از دشمنان اعلام کنیم.

 

به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر روز چهارشنبه در همایش ملی مواکب اربعین حسینی در محل آستان شیخ صدوق شهرری توضیح داد: صمیمانه از مردم و موکب داران و حامیان این حرکت تشکر می کنم چراکه مشکلات اقتصادی داشتیم اما هیچ کم و کاستی در موکب داری نداشتیم.

وی ادامه داد: از نزدیک در استان های مختلف شاهد بودم و مسئولان و مردم زحمات زیادی کشیدند؛ رهبری تاکید داشتند که این حرکت مردمی بماند و مردم بحق نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

به گفته قاضی عسکر، مردم عراق هم میزبانان خوبی هستند و در طول چند سال گذشته اتفاقات مهمی در تشیع و اسلام افتاد؛ مردم عراق نگاه خاصی به زائران حسینی دارند و هر کسی به عراق می آید با پذیرایی خوب روبرو می شود.

وی افزود: در خانه عراقی ها به روی زوار باز است و می بینید یک نفر از منطقه محروم می آید، فقط خرما دارد و آن را هم به زائران می دهد.

حجت الاسلام قاضی عسکر این را هم گفت که برنامه ریزی در ۲ جهت مهم است؛ یکی اینکه خدمات به زائران از سوی موکب داران به گونه ای انجام شود که زیبنده ایران اسلامی باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر هم محتوای معنوی این حرکت بزرگ است؛ راهپیمایی اربعین اهدافی داریم که باید محقق شود.

تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع) تصریح کرد:  حج با اربعین فرق دارد و نباید آنها را با هم مقایسه کنیم اما اربعین بزرگترین حرکت شیعی است و باید از این حرکت برای افزایش بصیرت دینی استفاده کنیم به صورتی که آن تحولی که ائمه به آن اشاره کردند، اتفاق بیفتد.

وی افزود: نگاهی به زیارت عاشورا داشته باشیم باید محورها را در راهپیمایی اربعین بیاوریم؛ چراکه حتی مسیحیان و سنی ها و از پاکستان و سریلانکا و اروپا هم به راهپیمایی می آیند از این رو باید این فراگیری در راستای اهداف امام حسین(ع) که مقابله با قدرت های طاغوتی است، استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید از این فرصت در خونخواهی امام حسین و تحقق اهداف ایشان استفاده و در این مسیر حرکت کنیم.

به گفته حجت الاسلام قاضی عسکر، آبرویی با خدمت در راه حسینی پیدا می کنیم از این رو باید خودمان را به امام حسین(ع) نزدیک کنیم؛ بنابراین باید به جایی برسیم که این حس به وجود بیاید در مسیر امام هستیم.

وی گفت: هدف ما بیعت با امام حسین است و ما از اهل بیت جدا نخواهیم شد و این تعهد را در باید در آنجا بدهیم و زندگی و مرگمان را با آن سازگار کنیم.

وی گفت: رسیدن به قرب الهی و مقام محمود یکی دیگر از اهداف است؛ ما باید بتوانیم از رهگذر این راهپیمایی برائت خود را از دشمنان اعلام کنیم و ترس را در دل دشمنان بیاندازیم.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: امروز می بینید که علاقمندان ایران اسلامی لرزه به جان اسرائیل انداخته است و آمریکایی ها خودشان اعلام کردند که کشورشان در حال افول است؛ این همان چیزی که رهبری هم فرمودند.

وی تصریح کرد: دیگر گذشته آن زمان که انگلیسی ها صدای اذان موذن زاده را بشنوند و بگویند اگر تا این حد است، مشکلی با آن نداریم.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود:  دشمنان با آتش زدن چند برگ قرآن نمی توانند به اهداف شومشان برسند چراکه این راهپیمایی که تا ۲۰ میلیون انسان به گفته مسئولان عراقی در آن شرکت می کنند و اسلام،  گلوی این دشمنان را خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مقام پایداری در این راه، یکی دیگر از اهداف این راهپیمایی است و عزاداری برای حسین موجب شده تشیع زنده و پویا در طول تاریخ بماند. 

حجت الاسلام قاضی عسکر خطاب به موکب داران یادآور شد: طبق صحبت امام راحل باید از این اجتماعات استفاده کنیم و پرتو تحول روحی برای مردم قراردهیم تا قیام آقا امام زمان این راه ادامه داشته باشد.

در این همایش حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی و حمید زمانی فرماندار شهرری حضور دارند.

همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاهی پیرامون مواکب حسینی در صحن آستان شیخ صدوق دایر شد.