- ب ب +

بیانات ۴۳ سال پیش امام خمینی(ره) درباره بدحجابی و بی‌عفتی+فیلم

معمار کبیر انقلاب با اشاره به برخی بی‌بندوباری‌ها در زمان پهلوی فرمودند: مگر مازندرانی‌ها می‌گذارند یا رشتی‌ها می‌گذارند باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ مگر بندر پهلوی‌ای‌ها مرده‌اند که زن و مرد باهم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند!

به نقل از خبرگزاری فارس، معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در جمع طلاب مدرسه فیضیه و مبلغان در هفتم تیرماه سال ۱۳۵۸ درباره راه‌های الهی و راه‌های شیطانی سخنرانی کردند. ایشان در این سخنرانی به برخی سیاست‌های انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اسلام، دین خشونت نیست، از پشت‌ پرده هواداران حقوق بشر در قالب حامیان منافع ابرقدرت‌ها‌‏ سخن به میان آوردند. ایشان همچنین با تأکید بر اینکه اعتبار مکتب ما، بسته به اعمال ما مسلمانان است از چرایی بهره‌گیری مخالفان حجاب با کلیدواژه شعار تمدن و آزادی‏ گفتند. (متن کامل سخنرانی)

آنچه در ادامه می‌بینید نظر صاف و ساده امام خمینی (ره) درباره حجاب و عفت زن مسلمان و نحوه برخورد حکومت اسلامی است.

 

ایشان با اشاره به چرایی وجوب حجاب در دین اسلام و واکنش مردم مسلمان نواحی شمال کشور به کشف حجاب در سواحل فرمود: اسلام جلوی شهوات را می‌گیرد؛ اسلام نمی‌گذارد که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند. پوستشان را می‌کَند! با زن‌ها لخت بروند آنجا و بعد زن‌ها لخت بیایند توی شهرها! مثل کارهایی که در زمان طاغوت می‌شد. همچو کاری اگر بشود، پوستشان را مردم می‌کَنند. مسلمانند مردم. نمی‌گذارند زن‌ها و مردها با هم داخل هم بشوند و توی دریا بریزند و به جان هم بیفتند.

وی درباره اصرار بر کشف حجاب توسط برخی افراد افزود: «تمدن» اینها این است! اینها از تمدن این را می‌خواهند. اینها از آزادی این را می‌خواهند! آزادی غربی می‌خواهند و آن این است زن و مرد با هم لخت بشوند و بروند توی دریا [یا] بروند توی - نمی‌دانم - جاهای دیگر شنا کنند! این تمدنی است که آقایان می‌خواهند! این تمدنی است که در رژیم سابق تحمیل بر مملکت ما شد، که بعد از اینکه می‌رفتند زن و مرد در دریا، زنها همان طور لخت و همان طور لخت می‌آمدند توی شهر! مردم هم جرأت نمی‌کردند حرف بزنند.

امام خمینی (ره) با تأکید دوباره بر غیرت دینی مردم کشور بیان کردند: امروز اگر یک همچو چیزی بشود، اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معین کرد. و دولت هم معین کرد. البته دولت [به‌] طوری که وزیر کشور گفتند، گفتند ما جلویش را گرفتیم. اگر نگیرند، مردم می‌گیرند. مگر مازندرانی‌ها می‌گذارند یا رشتی‌ها می‌گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ مگر بندر پهلوی‌ای‌ها (۱) مرده‌اند که زن و مرد با هم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند! مگر می‌گذارند اینها را؟ تمدنهای اینها این است. آزادی‌ای که آنها می‌خواهند همین. این جور آزادی! بروند قمار بکنند و با هم لخت بشوند و با هم [سرگرم عیش و نوش‌] بشوند. 

پی‌نوشت:
۱ـ بندر انزلی در دوران پهلوی به این نام خوانده می‌شد.

پایان پیام/