- ب ب +

وزیر فرهنگ در پیامی درگذشت فرزانه پزشکی را تسلیت گفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت فرزانه پزشکی بانوی جهادگر و هنرمند جبهه فرهنگی انقلاب را تسلیت گفت.

به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: «خبر درگذشت بانوی هنرمند و جهادگر سرکار خانم فرزانه پزشکی موجب تاثر و تالم شد. بانوی مومنه زنده یاد پزشکی از مجاهدان بصیر جبهه انقلاب فرهنگی بود که با نگاهی عمیق و تلاشی مستمر در عرصه های فرهنگی و هنری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، سالها مثمر بود اما به حکم تقدیر و مشیت الهی با ترک زندگی خاکی، برای زندگی ابدی به دیدار معبود شتافت.

اینجانب این ضایعه مولمه را به همسر گرامی و فرزندان دلبند، خانواده داغدار و همکاران و همسنگران ایشان در جبهه فرهنگی انقلاب به ویژه عزیزانم در هیات هنر تسلیت عرض می‌کنم و برای آن بانوd مومنه علو درجات در محضر الهی و برای بازماندگان و خانواده ایشان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند مسالت دارم.»

به گزارش ایرنا، هنرمند جهادگر فرزانه پزشکی چهارشنبه ششم مهرماه جاری بر اثر سانحه ای جاده ای و عوارض ناشی از این سانحه دارفانی را وداع گفت.

از میان فعالیت‌های متنوع وی می‌توان به مسؤولیت در اردوهای راهیان نور و هیأت هنر، سردبیری و کارگردانی هنری برنامه‌های تلویزیونی، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، تدریس و ارتباط هدف‌مند با هنرمندان و اقشار مختلف جامعه اشاره کرد.

اغلب فعالیت های هنری و تولیدی زنده یاد پزشکی با ایده‌های خلّاقانه و نوآورانه همراه و از تکرار و عادت به دور بودند؛ در این میان استمرار روحیهٔ جهادی و استقامت ایشان در کارها، با وجود داشتن سه فرزند، ارزشی دوچندان می‌یافت.