- ب ب +

نقشه‌های آقای «لوئیس» برای تجزیه‌طلبی!

مهم‌ترین نظریه تجزیه ایران در دوران معاصر، کار یک مورخ یهودی انگلیسی است که او را یکی از بزرگ‌ترین مورخان تاریخ می‌دانند؛ کسی که پدر نقشه‌های تجزیه ایران است و نامش «برنارد لوئیس» است.

به نقل از خبرگزاری فارس ـ امین رحیمی: طرح «خاورمیانه بزرگ» که بر تجزیه کشورهای منطقه تأکید دارد مهم‌ترین کار «برنارد لوئیس» است و فلسفه‌اش هم این است: «کشورهای اسلامی تهدیدی برای جهان غرب هستند و باید این کشورها تجزیه شوند تا یک‌بار برای همیشه قدرت اسلام خنثی شود، وگرنه اسلام، غرب را نابود خواهد کرد». طرح و نظریه لوئیس نقشه‌ای معروف هم دارد و البته به شکل‌گیری نقشه‌های مختلفی برای تجزیه کشورهای خاورمیانه و خاور نزدیک منجر شده است.

نکته مهم درباره لوئیس اینکه تجزیه ایران، کانون مرکزی و بخش اصلی طرح وی است و چنین است: «طبق طرح لوئیس ایران به ۶ تکه تقسیم می‌شود. در واقع بخش‌هایی از ایران به کشورهای همسایه می‌پیوندد و اقوام بلوچ و عرب و ترک و کرد از ایران جدا می‌شوند». حالا واقعا چرا ایران اینقدر مهم است؟ خود لوئیس که صهیونیست دوآتشه بود در یک سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو دلیلش را گفته است: «در دوهزار سال گذشته هیچ کشورگشا یا نیروی خارجی‌ای نتوانسته‌ است بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرات بنیادی بگذارد، که این یکی از نشانه‌های فرهنگ برتر است، و فرهنگ برتر همیشه بر فروتر چیرگی یافته‌ است». و مشهور است که پیش از آن نیز گفته بود تنها راه رویارویی با چنین فرهنگی نابود ساختن آن است و باید ایران را به قطعات قومی گوناگون بشکنند و میان کشورهای نوپا تقسیم کنند.

نکته مهم دیگر درباره لوئیس اینکه خیلی منتظر ماند و ۱۰۲ سال عمر کرد، ولی در سال ۲۰۱۸ میلادی مُرد و آرزو به گور بُرد.

پایان پیام/