- ب ب +

مدل حکمرانی لیبرال دموکراسی رو به زوال است

حجت الاسلام میرمحمدیان مدل حکمرانی را از مصادیق جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین دعوای دنیا بر سر مدل حکمرانی است و شرق و غرب در ارائه مدل حکمرانی راه به جایی نبرده اند.

 

به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت، از برگزاری نشست ملی جهاد تبیین با عنوان «آرمان عزیز» ویژه شبکه امامت کشور در قم خبر داد و گفت: در این نشست امامان فعال در عرصه‌های مختلف با نمایشگاه مسجد جامعه پرداز به عنوان یک قالب بسیار قدرتمند و استراتژیک در انتقال پیام در زمینه امامت آشنا می‌شوند.

میرمحمدیان به اهداف برگزاری این نشست سه روزه اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست نیز حرف ما پرداختن به مقوله امامت و اهمیت آن است؛ مقوله‌ای که در لبه جدال تمدنی قرار دارد. در حال حاضر تبلور مسئله امامت در امامت محله است؛ امام محله جاری کننده امر ولی در جامعه است.

مدیر عامل بنیاد هدایت از آشنایی امامان با برنامه‌ها و اهداف بنیاد هدایت را از ثمرات دیگر این نشست عنوان کرد و گفت: در این سال‌ها منتظر بودیم که ولی امر حکم جهاد بدهد و بالاخره ایشان این حکم را صادر فرمود و ما را به جهاد تبیین فرمان داد؛ وظیفه شبکه امامت و وظیفه هر امام و هر طلبه‌ای این است که بر اساس امر ولی در جهاد تبیین قدم بردارد.

وی مدل حکمرانی را یکی از مصادیق جهاد تبیین برشمرد و گفت: از مهم‌ترین موضوعات در جهاد تبیین، ارائه مدل حکمرانی است و مهم‌ترین دعوای دنیا نیز بر سر همین است.

میرمحمدیان ادامه داد: زمانی می‌گفتند کمونیست مدل برتر حکمرانی است و امروزه در موزه‌های سیاسی و زباله دان های تاریخ باید به دنبال آن بگردیم؛ بعد از آن لیبرال دموکراسی آمد و ادعایی داشت که می‌تواند جامعه آرمانی که بشر به دنبال آن بود را بسازد و سرزمین فرصت‌ها و رؤیاها را به بشر عرضه کند، اما در همین انتخابات ترامپ و هیلاری معلوم شد این مدل حتی نتوانسته در خود آمریکا نیز نتیجه بدهد و خود آنها اعتراف کردند که سازنده داعش بوده اند و به بی خانمانی و گرسنگی میلیون‌ها نفر در خود آمریکا اذعان داشتند.

وی مدل حکمرانی لیبرال دموکراسی را نیز رو به زوال توصیف کرد و اذعان داشت: آمریکا در مسائل اقتصادی در برابر چین و به لحاظ نظامی در برابر روسیه و از نظر فرهنگی نیز در مقابل ایران کم آورده است؛ ادعای آنها این بود که پیشرفت زنان در برهنگی است، جمهوری اسلامی ثابت کرد می‌توان برهنه نبود و به موفقیت هم رسید.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی در ارائه مدل حکمرانی جدید، افزود: جمهوری اسلامی ثابت کرد که برای پیشرفت مسیرهای دیگری هم هست؛ اما آنچه اتفاق افتاده در ناحیه کلان است ولی در ناحیه میانی هنوز این اتفاق نیفتاده و باید کار شود و با توجه به فرمایش رهبری که جنگ امروز را جنگ اراده‌ها دانستند، باید اراده داشت و تلاش کرد؛ آن که اراده اش ضعیف‌تر باشد زودتر شکست می‌خورد.

وی با اشاره به آیه شریفه «إِنْ تَکُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ یَأْلَمُونَ کَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا یَرْجُونَ» اظهار داشت: در تقابل با جبهه دشمن هردو طرف رنج می‌کشد و به سختی می‌افتد ولی تفاوت ما این است که ما به لطف خدا امیدواریم و آنها همین امید را هم ندارند؛ ما با اعتقاد به «إِحْدَی الْحُسْنَیَیْن» جهاد می‌کنیم و جبهه دشمن «اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ» بر سر هوای نفس خود می جنگد.

میرمحمدیان امامت محله را تبلور مدل حکمرانی اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: بنیاد هدایت نگاه سازمانی ندارد و ما نیز در این نشست به دنبال این هستیم که امر ولی در جهاد تبیین و ارائه مدل امامت به عنوان مدل حکمرانی تحقق پیدا کند.

گفتنی است، نشست ملی جهاد تبیین به یاد شهید مدافع امنیت با عنوان «آرمان عزیز» از امروز به منظور هم‌آهنگی شبکه امامان محله کشور در قم آغاز شد و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت. برگزاری گعده‌های تخصصی و جلسات مباحثه پیرامون جهاد تبیین از جمله بخش‌های مهم این نشست خواهد بود.