- ب ب +

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته زن رایگان شد

بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته زن از ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۱ برای بانوان رایگان شد.

 

به نقل از خبرگزاری فارس، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در خبری اعلام کرد که بازدید از این موزه طی روزهای ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه مصادف با هفته بزرگداشت مقام زن، برای همه بانوان رایگان خواهد بود.

هفته بزرگداشت مقام زن، از روز میلاد دخت مکرم رسول‌الله، حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها آغاز می‌شود.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بزرگ‌ترین موزه نظامی جهان اسلام و مدرن‌ترین موزه غرب آسیا، یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که از سال ۱۳۹۱ به همت شهرداری تهران در اراضی عباس‌آباد به بهره برداری رسیده است. این موزه با زیربنای ۲۰۵ هزار متر مربع یکی از بزرگ‌ترین باغ موزه‌های کشور و شامل بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفت گانه، سراسرنما، مسجد، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آب‌نمایش، سالن‌های آمفی تئاتر ،امکانات تفریحی و ... است.

این مجموعه با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا علاوه بر نمایش حماسه ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، توانسته است به فراخور تقویم، هر ساله نمایشگاه‌های موقت، مراسمات و برنامه‌های مختلفی را برگزار کند.

دسترسی آسان از ویژگی‌های بارز این مجموعه است. قرار گرفتن بین دو بزرگراه همت و حقانی و برخورداری از فضایی مناسب برای پارک خودروهای شخصی، دسترسی از شمال به ایستگاه‌ متروی شهید حقانی و از جنوب به ایستگاه شهید همت، دسترسی به پیاده‌راه‌های منتهی به میدان ونک، خیابان ولی‌عصر(عج) و میدان آرژانتین، بازدید از آن را برای همگان آسان می‌کند.

این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده است که دسترسی به بخش‌های مختلف آن برای تمام افراد از جمله معلولین و جانبازان دوران جنگ تحمیلی میسر باشد.

بلیت بازدید از موزه ۱۲ هزار تومان است.

پایان پیام/