- ب ب +

مجمع ملی خیرین هیأت سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود/ حریزاوی: در حمایت‌ها شأن پیرغلامان حفظ شود

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در حمایت از ستایشگران، اصل بر حفظ حرمت و منزلت این صنف است. برای همین باید روش‌های درست و روشن در این زمینه به کار گرفته شود.

 

 


به نقل از خبرگزاری فارس، نشست تبیین برنامه‌های سال ۱۴۰۲ بنیاد دعبل خزاعی و برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری مجمع‌خیرین هیأت با حضور مدیران و نمایندگان‌ استانی‌ بنیاد، در مشهد مقدس  با حضور حجت الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام عزت زمانی معاون فرهنگی و امور تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی و حمید بهرامی مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی برگزار شد.

در این نشست ضمن ارائه گزارش‌ها و بررسی عملکرد و اقدامات انجام گرفته و تشریح و تبیین برنامه‌های پیش رو، اولویت‌ها، راهبردها و اهداف پیش روی بنیاد در سال ۱۴۰۲ در سه کمیسیون تخصصی «خدمات و امور رفاهی»، «توانمندسازی و تأمین منابع» و «مجمع ملی خیرین هیأت» با حضور نمایندگان و معاونین بنیاد،  مشخص و برنامه‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

براساس نظر امام خمینی(ره)، اداره و تدبیر امور مسجد و منبر و هیأت به وسیله نیروهای مردمی است

حجت‌الاسلام حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ضمن قدردانی از تحولات و اقدامات صورت گرفته در بنیاد اظهارداشت: کار اساسی و مهمی را سازمان‌ تبلیغات اسلامی به‌واسطه بنیاد دعبل برعهده گرفته است که از اساسی‌ترین مأموریت‌ها و خدمات به‌شمار می‌رود. فعالیت‌های بنیاد دعبل از اهم کارهای سازمان است.

حریزاوی با اشاره به بیان امام‌ راحل (ره) در کتاب کشف‌الاسرار مبنی بر نیاز ما به اداره تبلیغات اسلامی گفت: تفسیر این مطلب در زمانه کنونی ، اداره و تدبیر امور مسجد و منبر و هیأت بوسیله نیروهای مردمی است.

رهبر انقلاب بر اهمیت تبلیغ چهره به چهره تاکید دارند

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه کارگزاران استانیِ بنیاد که با رویکرد جهادی و غیرحاکمیتی و با عشق و ارادت به دستگاه با عظمت اهل‌ بیت (ع) مشغول به کار و فعالیت هستند، خدمت بزرگی را به عهده گرفته‌اند، تصریح کرد: همین الگو اگر بسط پیدا کند و ما با اتکا به توان و روحیه مردمی در سایر زمینه‌ها جلو برویم، فتوحات بسیاری خواهیم داشت.

وی با اشاره به نزدیکی و هماهنگی این دست فعالیت‌ها با تبلیغ اصیل دین، به دغدغه و سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت تبلیغ چهره به چهره اشاره و نشست و برخاست با مردم و مواجهه مستقیم با مخاطبان را از اهم وظایف کنونی تک‌تک دلسوزان انقلاب برشمرد.

شأن و منزلت پیرغلامان در ارائه حمایت‌ها باید حفظ شود

 حریزاوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند هیأت کانون جهاد تبیین است، افزود: این موضوع باید در هیأت، در صدر نشانده شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تاکید بر فراهم کردن ساز و کارهای قانونی برای حمایت موثر از ستایشگران و پیرغلامان اهل‌ بیت (ع) گفت: از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیر رایزنی در این خصوص هستیم. در حمایت از ستایشگران، اصل بر حفظ حرمت و منزلت این صنف است. برای همین باید روش‌های درست و روشن در این زمینه به کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این همایش با اشاره به روایات متعدد اهل‌ بیت (ع) مبنی بر شفاعت محبین سیدالشهدا (ع)، فعالیت‌های نمایندگان استانی را مصداق خدمت به خادمین و محبان امام حسین علیه‌السلام برشمرد اظهار داشت: ما در ابتدای راه خدمت‌رسانی هستیم و لازم است از ظرفیت استان‌ها در این راستا استفاده و بهره برداری بیشتری شود. همچنین لازم است تبادل ظرفیت‌های بین استانی در دستور کار قرار گیرد.

تصاویری از این مراسم را اینجا مشاهده کنید:

پایان پیام/