- ب ب +

قزوه: مرحوم جواد محبت جایزه پیش از انقلاب را قبول نکرد و شکنجه شد

علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در پیامی در گذشت استاد محمدجواد محبت، شاعر نامدار کرمانشاهی را که امروز پس از چند سال تحمل بیماری و به علت عارضه قلبی به دیدار معبود شتافت، تسلیت گفت.

 

به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در پیامی در گذشت استاد محمدجواد محبت، شاعر نامدار کرمانشاهی که امروز پس از چند سال تحمل بیماری و به علت عارضه قلبی به دیدار معبود شتافت را تسلیت گفت.

پیام قزوه به قرار زیر است:

بابا «محمد جواد محبت» به لقاء الله پیوست.

اگر بنا باشد در این روزگار لقب بزرگ «بابایی» را به شاعری عطا کنیم یکی از آنان بی‌شک محمد جواد محبت است. شاعری پیشکسوت، استاد، معلم، اخلاق مدار، که شرع و شعر را با هم جمع کرده بود. او در این دنیا هم در لقاء الله می‌زیست و به معنای واقعی تجسم شعر پاک و تجسم تحجد و نماز بود. او عارفی بود که جلوه کردن را دوست نمی‌داشت و در خلوت خویش با خدا سرودها و ترانه‌های جاودانی داشت. شعر «فصلی از یادها» او برنده جایزه فروغ در پیش از انقلاب شده بود اما محبت در همان سال این جایزه را قبول نکرد و در حرم امام رضا (ع) توسط ساواک دستگیر شد و چندین روز شکنجه شد، او از انقلابی‌ترین شاعران این روزگار بود که دغدغه آموزش و آموختن به فرزندان شهدا را داشت و همواره از شهیدان و مردان خدایی سرود.

کوچ این شاعر عارف را به همه شاعران پارسی زبان و به خانواده گرامی‌‌شان از صمیم جان تسلیت می‌گویم.

پایان پیام/