- ب ب +

قاسم مستوفی، پس از ۶۰ سال سابقه هیأت‌داری لباسفروشان درگذشت

قاسم مستوفی مسئول و ناظم هیأت لباسفروشان که سابقه ۶ دهه خدمت به آستان امام حسین(ع) را داشت، درگذشت.

به نقل از خبرگزاری فارس، قاسم مستوفی مسئول و نظام هیأت لباسفروشان که سابقه ۶ دهه خدمت به آستان امام حسین(ع) را داشت، درگذشت.

قاسم مستوفی، پیشکسوت و خادم حسینی بیشتر از ۶ دهه در حسینیه صنف پوشاک در خیابان سعدی، از حسینیه‌های مذهبی قدیمی شهر تهران، در ماه محرم و صفر خدمت کرده است. وی رئیس صنف پوشاک بازار تهران بود و هر ساله به اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌پرداخت.

در ششمین مراسم پرده عشاق از او تجلیل شده بود و به پاس نیم قرن خدمات مخلصانه حاج قاسم مستوفی به آستان سیدالشهدا(ع) از وی تجلیل، و نشان پرده عشاق به وی اهدا شد.

عمر ایشان در احیا و برگزاری مراسمات اهل بیت علیهم‌السلام سپری شد

منصور ارضی در پیامی در گذشت این پیرغلام حسینی را تسلیت گفت و نوشت: در آستانه ایام شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق علیه‌السلام، روح پیرغلام با اخلاص اهل‌بیت علیهم‌السلام «حاج قاسم مستوفی» به رحمت ایزدی پیوست. عمر ایشان در احیا و برگزاری مراسمات، مداومت حضور و خدمتگذاری در دستگاه اهل بیت علیهم‌السلام سپری شد. مصیبت وارده را به بیت معظم ایشان تسلیت عرض کرده و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمائیم. ان‌شاءالله با صاحب این ایام محشور باشند.

پیام تسلیت علی انسانی

علی انسانی مداح و شاعر آئینی در پی درگذشت این پیرغلام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نوشت: درگذشت نوکر با اخلاص آل‌الله و پیرغلام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام مرحوم حاج قاسم مستوفی مسئول و ناظم هیأت صنف لباس فروش‌های تهران را به همه بازماندگان آن مرحوم، هیأت صنف لباس فروش و هیأت‌های مذهبی تهران تسلیت عرض کرده و غفران الهی را برای آن مرحوم مسألت دارم.

پایان پیام/