- ب ب +

معرفی نامزدهای کتاب سال و ابلاغ سلام رهبر انقلاب به کتابداران

 
معرفی نامزدهای جایزه کتاب سال
 
دبیرخانه چهل‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نامزدهای گروه‌های «کلیات»، «فلسفه و روانشناسی» و «دین» را معرفی کرد.
 
در گروه «کلیات» هشت کتاب در موضوع‌های «فرهنگ‌ها و دائره‌المعارف‌ها»، «روش تحقیق» و «نسخ خطی» به مرحله دوم داوری چهل‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه پیدا کردند.
 
همچنین در گروه «فلسفه و روان‌شناسی» با موضوع «فلسفه اسلامی» دو کتاب به عنوان نامزد چهل‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.
 
نامزدهای گروه «دین» نیز توسط دبیرخانه این‌جایزه در ۹ موضوع مختلف معرفی شدند.
 
افزودن ۲۰۰ کتابخانه سیار به مناطق روستایی
 
نخستین همایش مروجان کتاب مناطق روستایی و عشایری یکشنبه اول بهمن با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ در تالار آدینه تهران برگزار شد.
 
اسماعیلی در این رویداد گفت: برای اولین بار از ۸۰ روستا تعدادی از فرزانگان جمع شدند که برگزار کردن این همایش نشان دهنده عزم و اراده عملی است. شما عزیزان مربیان فرهنگی جامعه روستایی و عشایری ایران هستید که با وجود کمبود امکانات کارهای مهمی را انجام می‌دهید. در وزارت فرهنگ چند کار را برای انتقال بهتر کتاب‌ها به مناطق روستایی انجام دادیم. طبق توافقی که با وزیر صمت داشتیم ان‌شاءالله بتوانیم در بازه چند ماهه ۲۰۰ کتابخانه سیار به ظرفیت‌های موجود اضافه کنیم.
 
معرفی برگزیدگان نخستین همایش «قند پارسی»
 
برگزیدگان نخستین همایش «قند پارسی» دوشنبه دوم بهمن در اختتامیه این رویداد در تالار رودکی معرفی شدند.
 
این‌مراسم با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعات و رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود.
 
انتشار فراخوان دوره آموزش شعر کلک خیال در جشنواره فجر
 
فراخوان حضور شاعران جوان در «دهمین دوره متمرکز آموزش شعر کلک خیال» هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد.
 
«دهمین دوره متمرکز آموزش شعر کلک خیال» از یازدهم تا چهاردهم بهمن به مدت چهار روز در تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا پایان روز جمعه ۶ بهمن فرصت دارند با مراجعه به نشانی naghdesher.ir پس از ثبت نام در پایگاه نقد شعر نسبت به ثبت نام در کلاس‌های حضوری خانه کتاب و ادبیات ایران و این دوره آموزشی اقدام کنند.
 
معرفی برگزیدگان بیست‌ودومین جشنواره ملی صنعت چاپ
 
مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ دوشنبه دوم بهمن با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جمعی از فعالان صنعت چاپ ایران در تالار وحدت برگزار شد.
 
ابلاغ سلام رهبر انقلاب به کتابداران کتابخانه‌های عمومی
 
مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه سفرهای استانی خود، سه‌شنبه سوم بهمن طی سفر به استان لرستان در ابتدای نشست با کتابداران این استان، سلام رهبر انقلاب اسلامی را به کتابداران ابلاغ کرد.
 
معرفی برگزیدگان سه پویش کتابخوانی با موضوع فلسطین
 
برگزیدگان نهایی سه پویش کتابخوانی «بنویس فلسطین»، «سطر سطر فلسطین» و «بخوان و بگو» توسط خانه کتاب و ادبیات معرفی شدند.
 
پویش کتاب‌نوشت (هایکو کتاب) با هشتگ #بنویس_فلسطین در پی حمله بی‌رحمانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی به بیمارستانی در غزه توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد. در این پویش از بین نزدیک به ۹۰ اثر ارسالی پنج اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.