- ب ب +
لزوم تبدیل فرهنگ ایثار و شهادت به یک فرهنگ عمومی در جامعه

لزوم تبدیل فرهنگ ایثار و شهادت به یک فرهنگ عمومی در جامعه

معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: برگزاری پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رونمایی از تقریط رهبری انقلاب بر کتاب‌های دفاع مقدس تلاشی در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تبدیل آن به یک فرهنگ عمومی است.
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایمان عطارزاده امروز در ششمین پاسداشت ادبیات جبهه و مقاومت، با درود به پیشگاه آخرین ذخیره خدا بر روی زمین حضرت مهدی(عج) و درود و سلام بر روح پر فتوح معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و یاد و خاطره شهیدان سرافراز اسلامی و دفاع مقدس و ارواح طیبه 8 هزار شهیدسرافراز استان همدان، همان دیاری که رهبر معظم انقلاب آنجا را دارالعلم و دارالایمان مجاهدین خواندند، گرامی داشت.

وی اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای سرافراز این دیار، شهدای والامقام آیت الله مدنی، مفتح، قدوسی، همدانی، بهاری، ابراهیمی، حاجی بابایی، چیت سازیان و شهدای مدافع حرم این استان را گرامی می داریم.

معاون هماهنگی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری عنوان کرد: مؤسسه حفظ نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر رونمایی از تقریظ‌های مقام معظم رهبری را بر کتاب های «پایی که جا ماند»، «نورالدین پسر ایران»، «لشکر خوبان»، «ن زنده ام»، «آن 23 نفر» را در قالب ویژه برنامه با حضور فعالان و گروه های رسانه ای و مسئولان کشوری و لشکری تحت عنوان پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراهی و برگزار کرده است.

وی در ادامه افزود: امروز افتخار حضور در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت داریم که با رونمایی از چهار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب های «دختر شینا»، «گلستان یازدهم»، «وقتی مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمی میرد» همراه است.

عطارزاده ابراز داشت: این برنامه تلاشی است در راستای مأموریت‌ها و وظایف دفتر حفظ و نشر آثار رهبری و زمینه‌سازی در راستای نشر اندیشه و مطالبات فرهنگی ایشان، آثار فاخر و ارزشمند که در حوزه دفاع مقدس تولید شده و معرفی آنها به جامعه و تجلیل از نویسندگان و پدیدآورندگان و راویان این آثار تا نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: از کسانی که برای ترویج و نشر اندیشه معظم له و رفع مطالبات مقام معظم رهبری نقش فعالان مردمی جبهه انقلاب اسلامی که به‌صورت خودجوش این رسالت بزرگ را برعهده دارند که نقش بسیار پررنگی است، از مردم دارالمومنین استان همدان و همه مسئولینی که در برگزاری این برنامه شرکت فعال داشتند تشکر و قدردانی می کنم.