- ب ب +

اجرای بیانیه گام دوم انقلاب شرایط را عوض می کند

معاون دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تدوین و ترسیم شده است، گفت : مطالعه و به کارگیری این بیانیه شرایط کشور را عوض می کند.
به گزارش روابط عمومی موسسه انقلاب اسلامی به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، معاون دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تدوین و ترسیم شده است، گفت : مطالعه و به کارگیری این بیانیه شرایط کشور را عوض می کند.
مهدی فضائلی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه کرج افزود: این بیانیه به خوبی توسط شخصیتی (مقام معظم رهبری ) که کشور و دنیا را به خوبی می شناسد تدوین شده و در این بیانیه نیازها و گمشده های گذشته و آینده کشور آورده شده است.
وی تاکید کرد که اگر ما و همه مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس به خوبی آن را مطالعه و به کار گیریم شرایط عوض می شود.
معاون دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری اظهار داشت: مشکل اصلی که سبب شده تا امروز کشور با مشکلات به خصوص در بخش اقتصادی مواجه شود این است که مدیریت اقتصادی اعتقادی به سرمایه ها ندارد.
فضائلی با بیان اینکه سرمایه انسانی، فناوری ، ذخایر منابع مادی، مدیریت اقتصادی ، سرمایه و نقدینگی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی کشور هستند ،عنوان کرد: کشور ما در بخش نیروی انسانی با داشتن بیش از ١٢ میلیون دانش آموخته دانشگاهی ، بیش از سه میلیون دانشجو، داشتن ١٨ دانشگاه برتر و ٢٠٠ دانشمند برتر دنیا، داشتن ذخایر معدنی، نفت و انرژی، بالا بودن نقدینگی که امروز تبدیل به یکی از معضلات شده و روز به روز نیز در حال افزایش است و داشتن فناوری نشان می دهد که در این عوامل توسعه مشکلی ندارد.
وی اضافه کرد: امروز کمبود و عواملی که سبب شده تا در مسایلی از جمله اقتصادی مشکل داشته باشیم این است که مدیریت اقتصادی در کشور توانمندی، باورمندی و انگیزه ای ندارد که باید از این سرمایه ها به خوبی استفاده کرد.
فضائلی گفت: مدیریت اقتصادی امروز در کشور یا این سرمایه ها را نمی شناسد و یا باور ندارد که با این ظرفیت ها چه کارهای بزرگی می توان انجام داد.
وی ادامه داد: سال گذشته گزارش هایی اعلام شد مبنی بر اینکه آلومینیوم، فولاد و حمل و نقل در کشور وضعت بحرانی دارد و تنها راه چاره این است که از خارجی ها کمک بگیریم.
فضائلی افزود: به دنبال این مقدمه چینی برای کوتاه آمدن در برابر یک سری مسایل بودند اما از شرکت های دانش بنیان و داخلی خواسته شد تا این مشکل را حل و توانستند.
معاون دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری افزود: امروز صنعت آلومینیوم، حمل و نقل و فولاد ما در حال فعالیت است چرا که از تمام ظرفیت ها به کار گرفته، به آنها اعتماد و پای کار آمدند.
وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگان مجلس اگر وظایفی که دارند را به خوبی انجام دهند تاثیر خوبی در مدیریت اجرایی کشور و دیگر بخش ها خواهد داشت.
فضائلی افزود: نقص در مدیریت اقتصادی کشور یک بخش از آن به این دلیل است که مجلس وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد، برخی زد و بندها انجام و برخی نمایندگان به جای اینکه وکیل مردم باشند وکیل دولتی ها هستند.
وی اظهار داشت: برخی با تبانی و زد و بند از حقوق مردم سرباز می زنند و با توجه به انتخابات پیش روی باید تلاش کنیم تا نمایندگانی سالم به مجلس فرستاده شوند.
فضائلی با بیان اینکه بخش زیادی از نمایندگان مجلس و مدیریت اقتصادی کشور افرادی تحصیل کرده و با تجربه هستند، عنوان کرد: یکی از ریشه های ضعف مدیریت اقتصادی و نمایندگان مجلس که جایگاه خود را از دست داده این است که به شعارهای انقلابی بی توجهی می کنند.
وی گفت : جریانی به دنبال این است که مردم را از واژه های انقلابی بودن بترساند، می گویند که رفتار جهادی یعنی با دنیا درگیر شدن و این یک دروغ بزرگ است.
معاون دفتر نشر آثار مقام مقام معظم رهبری ادامه داد: مدیر و نماینده انقلابی یعنی نماینده ای که با علاقنیت کار کند، منافع کشور رادر نظر بگیرد و از جنس مردم باشد.