- ب ب +

دشمنان انتظار خطرناک‌تر از دشمنان توحید هستند

همایش بین‌المللی نظریه انتظار در اندیشه آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (دامت برکاته) به منظور تبیین آموزه‌های مرتبط با مسأله انتظار، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی ، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری موسسه انقلاب اسلامی برگزار شد.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم به عنوان سخنران اصلی همایش، بیان کرد: حدود ۴ هزار و ۳۱۰ حدیث در باب انتظار وجود دارد و چکیده بالغ بر ۳۰۰ حدیث بر این مساله تاکید دارد که زمین هیچ‌وقت نمی‌تواند خالی از امام معصوم باشد و همچنین نزدیک به هزار و ۱۰۰ حدیث دیگر هم در رابطه با ویژگی‌ها و معرفی امام عصر(عج) پرداخته‌ است.

وی ضمن اشاره به تعبیری از امیرالمومنین(ع) مبنی بر «أُولَئِكَ خِيَارُ هَذِهِ الْأُمَّةِ»، گفت: استقامت بسیار با ارزش است و فردی مانند سردار شهید سلیمانی نمونه بارز تعبیر امام علی(ع) یعنی « خِيَارُ هَذِهِ الْأُمَّةِ » بود که شهادت وی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفت.

امامی کاشانی با اشاره به اینکه یهودیت امروز مسیر انتظار را تغییر می‌دهد و انتظار عیسی بن مریم را برای حکومت یهود تفسیر می‌کنند، افزود: دشمنان «انتظار» از دشمنان «توحید» خطرناک‌تر هستند در طی این سال‌ها شبهاتی را در مورد انتظار در قالب نامه‌ای به اساتید حوزه علمیه قم وارد کردند که بسیار غلط و ناحساب بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در بسیاری از روایات بر دعا و توسل برای ظهور منجی عالم بشریت تاکیدات فراوانی شده است، قم زمانی که نهضت امام (ره) بود لذا در دوران انتظار باید این توسل بسیار افزایش یابد.