- ب ب +
لزوم مواجهه پژوهشی با اندیشه انتظار و مهدویت

لزوم مواجهه پژوهشی با اندیشه انتظار و مهدویت

همایش نظریه انتظار در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای از پیش از ظهر سوم بهمن ماه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این همایش خاطرنشان ساخت: اهمیت بحث مهدویت از جهات مختلف قابل بحث و بررسی است که از جمله آنها این است که ما در نظام و انقلاب اسلامی، دست حمایت و همراهی امام زمان(عج) را پشت سر انقلاب می‌ بینیم.

وی یادآور شد: همچنین سند اسلامی ایرانی پیشرفت و البته بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هر دو با نگاه به آینده و بحث مهدویت و ظهور نگاشته شده و از این جهت نیز موضوع مهدویت قابل اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب تأویل و تفسیرشان از تمدن و ظهور نزدیک است، گفت: پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی این کار مهم و ارزشمند را با رویکرد تخصصی و پژوهشی انجام دادند و آیت الله امامی کاشانی نیز سال ها در این عرصه پژوهش می‌ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بحث مهدویت و انتظار زمان کارویژه مثبت برای ما ایفا می‌ کند که با آن برخورد پژوهشی داشته باشیم و به شکل عمیق و تخصصی و فنی با آن برخورد کنیم نه با شتاب زدگی و این که کسانی به بحث بپردازند که تخصصی ندارند.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که بر برخورد علمی با مهدویت تأکید دارند، عنوان کرد: اگر کسی تخصصی در مهدویت نداشته باشد و در آن وارد شود موجب رکود و سستی می‌ شود همچنانکه در طول تاریخ از دریچه مهدویت، انحرافات و مشکلات و ابهامات زیادی به وجود آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی با اشاره به لزوم زمینه سازی برای ظهور خورشید عالم تاب خاطرنشان کرد: جنبه دیگر اهمیت این بحث برای ما مربوط به بحث تمدن اسلامی می‌ شود، در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها دیده می‌ شود که تمدن کامل اسلامی با ظهور تحقق پیدا می‌ کند و از سوی دیگر در پنج مرحله ترسیم شده برای تحقق اهداف اسلامی از سوی ایشان باز هم مرحله پنجم با فرمایشی که در باب ظهور دارند به همه می‌ رسند.