- ب ب +
مفاسد اقتصادی فرهنگ تولید را تهدید می کند

مفاسد اقتصادی فرهنگ تولید را تهدید می کند

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در سومین نشست از سلسله در سلسله نشست‌های نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» در مشهد گفت: مفاسد اقتصادی، فرهنگ تولید را نشانه گرفته است، به این نحو سایرین یا دست از تولید می‌کشند و یا این که آنها نیز وارد فساد می‌شوند. اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی، از استقلال خصوصی، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی تشکیل شده است که این اقتصاد توانایی شکوفایی قابل توجهی را دارد.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، نمایندگی مشهد، حجت الله عبدالملکی در سومین نشست از سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» که به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد، به تبیین ریشه مفاسد اقتصادی پرداخت و گفت: مفاسد اقتصادی، فرهنگ تولید را نشانه گرفته است، به این نحو سایرین یا دست از تولید می‌کشند و یا این که آنها نیز وارد فساد می‌شوند. حجت الله عبدالملکی در ادامه به تبیین ریشه مفاسد اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: اهداف اقتصادی انقلاب اسلامی، از استقلال خصوصی، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی تشکیل شده است که این اقتصاد توانایی شکوفایی قابل توجهی را دارد.
وی در ادامه اقتصاد مقاومتی را در شرایط دشواری، تهدید و دشمنی کارساز دانست و اظهار کرد: تحریم‌ها، شامل تحریم‌های داخلی و خارجی، مانعی برای محقق نشدن اقتصاد مقاومتی به صورت کامل است.
این اقتصاددان به خسارت 271 میلیاردی آمریکا در اعمال تحریم‌ها بر ایران اشاره کرد و گفت: تحریم این هزینه‌ها را برای آمریکا و کشورهای هم‌پیمان خود به همراه دارد ولی مبنای این اختلاف، مبنایی تمدنی میان تمدن اسلامی و غرب است.
وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی، داعیه دار برپایی تمدن نوین اسلامی است، اگر این اقتصاد به شکوفایی برسد، تمدن غرب، هواداران خود را از دست خواهد داد. به همین علت غرب با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال فروپاشی نظام اسلامی با اهرم فشار در حوزه اقتصادی است.
عبدالملکی با اشاره به افول نرخ رشد سرمایه‌گذاری در ایران پس از حوادث سیاسی درون کشور، گفت: تمدن نوین اسلامی شامل سه رکن فرهنگ، علم و اقتصاد است. غرب اذعان دارد که ایران اسلامی در حوزه فرهنگ و علم به شرایط مطلوبی رسیده است اما در حوزه اقتصاد با وجود پیشرفت های خوب، هنوز آن اقتدار را از خود نشان نداده است.
وی اظهار کرد: اگر ایران از الگوی صحیح اقتصادی بهره برداری کند و به پیشرفت خود ادامه دهد، در سال 1430 به دومین کشور قدرتمند اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد.
استاد دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: برخی افراد در جامعه بر این باورند که تحریم‌ها در کشور پابرجا و تاثیرگذار است، اما این افراد سخت در اشتباه هستند، چرا که دشمنان موفق نخواهند شد و آخرین نفس‌های دشمن برای مقابله با ایران است، اگر ما بتوانیم از این سد تحریم اقتصادی عبور کنیم دیگر هیچ‌گونه تحریمی نمی‌تواند جلوی ایران بایستد.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: آمریکا پس از حوادث سیاسی درون کشور و در سال 89، به وسیله تحریم‌های فلج کننده، قصد تحریک مردم از طریق تورم شدید، بیکاری و قحطی، علیه نظام اسلامی را داشت.
وی، تحریم‌های داخلی را مخرب تر از تحرم‌های خارجی دانست و عنوان کرد: فیشر، اقتصاددان اسرائیلی الاصل، در سال 2012 که ایران در اوج تحریم‌های نفتی و بانکی قرار دارد، در مصاحبه‌ای می‌گوید که «تحریم‌ها اقتصاد ایران را دچار چالش نخواهد کرد و نظام ایران مسیر حرکت را خواهد یافت».
عبدالملکی، نفوذ را یکی از اصلی‌ترین موانع شکوفایی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: دشمن از دو طریق تحریم و نفوذ می‌خواهد به اهداف خود برسد، ایران از هیچ‌گونه تهدیدی ترس و هراسی ندارد، اما باید همه ما مراقب باشیم تا کشورمان را حفظ کنیم چرا که نفوذی‌های دشمن در میان ما شاید باشند.
استاد دانشگاه امام صادق(ع) متذکر شد: در زمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خود مردم دست به دست هم دادند و مشکلات را حل کردند و این در حالی بود که بدون هیچ‌گونه سلاحی و تنها با وحدت و همدلی جلوی دشمن ایستادند، امروز باید دوباره این ایستادگی تکرار شود تا دشمن بفهمد مردم ایران هیچ وقت شکست نمی‌خورند.
گفتنی است، سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» به همت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، نمایندگی مشهد با حضور اساتیدی همچون، حسن رحیم‌پور ازغدی، صفار هرندی، فواد ایزدی، حجت الاسلام پناهیان و.. ویژه فعالان فرهنگی، طلاب و دانشجویان در مشهد مقدس در حال برگزاری است.
فیلم / خلاصه نشست
برچسب ها: دفتر مشهد