- ب ب +
رسانه دشمن به دنبال القای انزوا به جامعه است

رسانه دشمن به دنبال القای انزوا به جامعه است

مصطفی غفاری، نویسنده کتاب فتنه تغلب در نشست عصر انقلاب اسلامی در مشهد گفت: یکی از تکنیک‌هایی که رسانه‌های مخالف انقلاب استفاده می‌کنند القای انزوا به جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه انقلاب اسلامی، مصطفی غفاری، در نهمین نشست از سلسله نشست‌های «عصر انقلاب اسلامی» که با موضوع «چگونه به آینده امیدوار باشیم؟» در مشهد برگزار شد، گفت: از مهم‌ترین مباحث جاری جامعه ما، این است که انقلاب اسلامی با هدف تکامل دین‌داری در مردم شکل گرفته است و با توجه به هجمه رسانه‌ای که حول این موضوع وجود دارد و به دنبال ناامیدی طیف انقلابی جامعه است، باید پاسخ‌های اقناع کننده‌ای به جامعه داده شود.

انقلاب اسلامی در حوزه دین، مقیاس دین داری را عوض کرده است و نسبت به بازتعریف مفاهیم دینی از جمله انتظار، جهاد، شهادت، ولایت و احیای مناسک جمعی از جمله حج، اعتکاف، راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و.. رشد چشمگیر و غیرقابل انکاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در شرایط سختی که انسان قرار گرفته و راه برون‌رفتی پیدا نمی‌کند همراه و پشتیبان انسان‌ها است که این‌ها همه وعده خداوند است و وعده‌های خداوند نیز تخلف ناپذیر است.

وی افزود: زمانی که آیات قرآن را مطالعه می‌کنیم بسیاری از آیات قصص انبیا است و برخی نمی‌دانند که بیان این آیه‌ها برای چیست؟ برخی نکات این است که بیشتر انبیا دچار بلاهایی در زندگی خود شده‌اند و شدت‌هایی را به‌واسطه انجام مأموریت خود به آن دچار شده‌اند.

غفاری تصریح کرد: امتحان الهی در خصوص پیامبران به جایی می‌رسد که خود پیامبران از هدایت مردم ناامید می‌شوند اما بر اساس آیات خداوند بر خود واجب کرده که مؤمنین را کمک و پیروز کند.

وی کم سویی چشم رویش بین را در جامعه، یکی از علت‌های ناامیدی در جامعه عنوان کرد و افزود: به راحتی می‌توان همراه با واقع بینی، رویش‌های موجود در جامعه و خبرهای خوب در تمامی عرصه‌ها از جمله مذهبی، علمی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و.. را حس کرد.

این نویسنده اظهار کرد: اولین جایی که دچار ناامیدی می‌شویم زمانی است که واقع‌بین نباشیم، در دنیای امروز با مشکلی روبه‌رو شده‌ایم. بیشتر برداشت‌های مردم رسانه‌ای شده است یعنی نظرات شخصی خود را بر اساس آمارهای رسانه‌ها می‌دهند.

نویسنده کتاب «فتنه تغلب» به تبیین راه‌های حفظ امید در جامعه اشاره کرد و افزود: برای نهادینه شدن امید واقعی در یک جامعه، باید به حل این پرسش برسیم که چطور می‌شود امید صادق و امید واقع بینانه را به یک فناوری اجتماعی همچون فناوری راهیان نور، فناوری اربعین حسینی و.. تبدیل کنیم؟

این پژوهشگر حوزه دینی عنوان کرد: اگر آرمان‌های اسلام را بیان کنیم باید این را هم بگوییم که حتی در زمان پیامبر و ائمه اطهار هم انجام آرمان‌هایی مانند عدالت و توسعه نیز بسیار سخت بوده و حتی گاهی این بزرگواران مورد اعتراض عده‌ای قرار می‌گرفتند.

فیلم / خلاصه نشست نهم عصر انقلاب اسلامی با سخنرانی مصطفی غفاری، نویسنده کتاب فتنه تغلب

برچسب ها: دفتر مشهد