- ب ب +

نسخه‌ی عربی کتاب «فلسطین از دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» منشر شد.

نسخه‌ی عربی و به‌روزرسانی شده کتاب «فلسطین از دیدگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» تحت عنوان «قضیة فلسطین» توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب جهان عرب شد.
این کتاب 760 صفحه‌ای که با همت معاونت بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، در هشت بخش تنظیم شده است، بیانگر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی در فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس می‌باشد.
کتاب «قضیة فلسطین» در بخش نخست به محورهای کلان نظیر اهمیت مساله فلسطین در اندیشه رهبر معظم انقلاب، پرداخته شده است. بخش دوم این کتاب به تحلیل شکست‌ و پیروزی‌های جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی اختصاص دارد. در بخش سوم کتاب، مسؤولیت امت اسلامی، ملت فلسطین، دولت‌های مسلمان، جمهوری اسلامی، رسانه‌ها، نخبگان و سایر اقشار در دفاع از آرمان فلسطین مورد مطالعه قرار گرفته است.
در بخش چهارم به جنایات رژیم صهیونیستی در طول تاریخ اشغالگری پرداخته شده است. بخش پنجم کتاب به بررسی راه‌حل‌های صحیح وغلط در مواجهه با مسأله فلسطین اختصاص پیدا کرده است. بخش ششم کتاب به معرفی شهدا، قهرمانان و چهره‌های درخشانی اختصاص دارد که تا پای جان در راه آرمان قدس شریف ایستادگی کردند. در بخش هفتم کتاب به اهم شبهات و سؤالات متداول در موضوع فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس پاسخ داده شده است. در پایان، دورنمایی از آینده روشن فلسطین در افق امت واحده اسلامی در بخش هشتم کتاب «قضیة فلسطین» ترسیم شده است.
در حال حاضر این کتاب از طریق شبکه‌ی توزیع مؤسسه انقلاب اسلامی در دسترس خوانندگان جهان عرب قرار دارد. نسخه دیجیتال کتاب نیز از طریق سایت «نیل و فرات» قابل تهیه است.
گفتنی است کتاب «قضیة فلسطین» در چاپ نخست خود واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت؛ از جمله، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن در دست گرفتن این کتاب گفت: «آیت‌الله خامنه‌ای در این کتاب به تفصیل درباره نقشه خویش برای نابودی اسرائیل سخن گفته است».
علاقمندان می‌توانند جهت اطلاع از جدیدترین محصولات عربی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) صفحه عربی انتشارات انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی را به نشانی @arirpubl دنبال کنند.